Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Świnoujście: Zakończono odcinek prac na budowie falochronu

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
03-07-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Świnoujście: Zakończono odcinek prac na budowie falochronu
Fot. Specjal b_wikimedia.org
30 czerwca ukończono pierwszy odcinek kontraktowy falochronu w Świnoujściu o długości ok. 900 metrów oraz dwie sekcje opaski brzegowej przy nasadzie. Inwestycja, prowadzona przez Urząd Morski w Szczecinie osiągnęła ok. 70% zaawansowania rzeczowego i finansowego.

 Prace na falochronie ukończono w sekcjach od 99 do 138 (czyli od nasady w głąb morza). Odcinek ten może już zostać udostępniony pozostałym podmiotom, budującym infrastrukturę portu zewnętrznego (nabrzeża i stanowiska rozładunkowe) i terminalu LNG (estakada pod instalacje technologiczne), jako platforma transportowo-operacyjna.


Falochron osłonowy będzie miał długość ok. 3 km, ostroga przy istniejącym falochronie wschodnim – ok. 255 m, tor podejściowy - ok. 1740 m długości i szerokość 200 m, średnice obrotnicy dla statków to 1000 m i 630 m (elipsa), głębokość techniczna akwenu – 14,5 m, a kubatura prac czerpalnych – 8 610 000 metrów sześciennych.

 

Wykonane zostały roboty kafarowe, obecnie wykonywane są, w różnych stadiach zaawansowania, prace narzutowe, żelbetowe, wykończeniowe i wyposażeniowe, a także pogłębiarskie. W trakcie budowy zużyto dotychczas ok. 20 tysięcy ton stali profilowej, ok. 4 tysięcy ton stali zbrojeniowej, ponad 51 tysięcy metrów sześciennych betonu, ok. 80 tysięcy metrów kwadratowych geowłókniny i ok. 1,5 miliona ton materiału kamiennego. Ponadto wydobyto ponad 3 miliony metrów sześciennych urobku pogłębiarskiego.


Z dna oczyszczanego akwenu obrotnicy i toru podejściowego wydobyto 1633 sztuki materiałów niebezpiecznych pochodzenia wojskowego, w tym bomby, miny morskie dużego kalibru oraz pociski artyleryjskie. Przy inwestycji pracuje ok. 250 osób.

Na placu budowy pracują pogłębiarki, barki, pontony stalowe, barki szczudłowe, holowniki, pchacze, koparki z podwójnym systemem GPS, żurawie gąsienicowe, dźwigi i ładowarki kołowe, walce, pompy do betonu, czy rozściełacze do wykonywania nawierzchni.

 

Zgodnie z harmonogramem, roboty konstrukcyjne zostaną zrealizowane do końca 2012 roku.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Firmy dołożyły miliard do realizowanych inwestycji

Biznes i przemysł

Firmy dołożyły miliard do realizowanych inwestycji

Elżbieta Pałys 28 sierpnia 2023

DSV zainwestuje w Polsce miliard w ciągu 5 lat

Intermodal i logistyka

LOT nie jest na sprzedaż i powalczy o miliard złotych zysku w 2023 r.

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Firmy dołożyły miliard do realizowanych inwestycji

Biznes i przemysł

Firmy dołożyły miliard do realizowanych inwestycji

Elżbieta Pałys 28 sierpnia 2023

DSV zainwestuje w Polsce miliard w ciągu 5 lat

Intermodal i logistyka

LOT nie jest na sprzedaż i powalczy o miliard złotych zysku w 2023 r.

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5